donderdag 14 april 2016

Nog 96 dagen tot N4 D16


Ik las afgelopen week een blog over het inpakken van de wandelrugzak en ik zag net op Facebook een foto van iemand die zijn spullen voor zaterdag (Bloesemtocht) al klaar gelegd had.
Dat is het serieuze werk, ik vul mijn tasje het liefst de avond van te voren maar dat lukt niet altijd.
Ik zou het liefst niks meenemen want ik krijg op een gegeven moment toch last van de rugzak of het heuptasje.
Bij een rugzak krijg ik steevast last van een plekje in  mijn nek/ linker schouder en dat wordt steeds vervelender tot dat heel de linkerkant pijn doet.
Moeten we niet hebben dus een heuptas.
Op zich zit dat ding prima maar als ik hem te vol stop krijg ik last van mijn rug.
Dat is minder lastig dan pijn in mijn schouder dus van 2 kwaden kies ik dan de minst slechte.
Het heuptasje.
Liefst heb ik "alles" bij me met zo min mogelijk gewicht.
Dus i.p.v. 2x 750 ml bidons pak ik 2x 500 ml.
Een waterflesje en een bidon met 'shake', dat wil zeggen maaltijdvervanger van kruidvat (gewoon de goedkoopste). In de eerste jaren dat ik liep gebruikte ik herbalife, ook prima spul maar stukken duurder en het gaat maar om het idee.
Ik kan 's morgens vroeg zeker tijdens het lopen heel slecht eten weg krijgen, zo'n shake geeft me dan het gevoel dat ik toch voedingsstoffen binnen krijg.
Mijn looptasje heeft naast de 2 vakken voor de bidons 1 groot vak, 1 kleiner van en aan weerskanten 2 ritsvakjes.
Aan het begin van elk nieuw wandelseizoen is het even puzzelen om alles op zijn vaste plek te stoppen zodat ik onderweg niet hoef te zoeken.
#Water
#Shake
#Wegwerp regenponcho
#EHBO tasje
#Klein portemoneetje (met kleingeld voor het toilet)
#Mini  zonnebrandcrème
#Mini deo
#Labello stick
#Hand desinfectie
#Chilly Doekjes
#Pakje zakdoekjes
#Plastic zakje met dropjes en pepermuntjes
#Dextro
#2 boterhammen met gebakken ei
#2 pannekoeken met suiker
#Powerbank & snoer.
#Houten stokjes aan een touwtje (dit heeft vast een normale naam maar ik kan er niet opkomen)
#Bandana
In het EHBO tasje zitten:
#Paracetamol
#Ibuprofen
#Reserve medicijnen
#Schone naald.
#Klein flesje betadine
#Afplak tape
#Nagelschaartje
#Vette watten.
#Perskindol.
#Doosje purol
En afhankelijk van het weer dat opgegeven wordt neem ik mijn 'regenjas-als-pakketje- of een kleine paraplu mee.
Voor een normaal rondje lopen sjouw ik dit allemaal niet mee hoor.
Ik heb het hier over de wat langere tochten vanaf 20/25 km.
Ik de spullen die er vast inzitten zitten onderin.
In het ene zijvakje zit mijn portemoneetje en de labello en tijdens de vierdaagse mijn knipkaart.
In het andere zijvak het zakje dropjes, een rolletje dextro en het pakje zakdoekjes.
In het grote vak op de bodem het EHBO tasje, de poncho, doekjes, deo, handdesinfectie en zonnebrandcreme.
Daarboven op gaat het brood en de pannekoeken.
In het voorvakje mijn mobiel, de powerbank en de houten stokjes.
De paraplu of regenjas hang ik aan een musketonhaak aan mijn heuptas maar dat vind ik nog niet ideaal.
Het slingert en hangt me in de weg maar ik heb nog geen betere oplossing gevonden.
Wat neem jij allemaal mee als je gaat wandelen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten