maandag 18 april 2016

Nog 93 dagen tot N4D16

Na een behoorlijk onrustig nachtje gaat om 05.30 mijn wekker.
Het eerste wat ik doe is Elma appen of ze echt wel wakker is anders blijf ik ook nog even lekker liggen.
Ik haat vroeg opstaan. Altijd.
Zuslief is de eieren al aan het bakken.
Snel naar beneden dus, wassen, aankleden, make-upje en dat soort dingen.
Tegen 06.00 word ik opgehaald,  in de auto soes ik nog even heerlijk verder.
Startkaarten halen, koffie en gebruik maken van de dixies.
Om ongeveer 07.49 zet ik runkeeper aan en starten we.
Het is op dat moment heel rustig bij de start.
Vrolijke mensen delen appeltjes uit. Ik pas, op dit tijdstip kan ik echt nog geen appeltje wegkrijgen.
In de eerste boomgaarden wordt het drukker. Lopers stoppen om foto's te maken.
De bloesems zijn inderdaad prachtig en ik weet dat ik het vanavond jammer ga vinden dat ik geen foto's heb maar nu wil ik lopen en simpel genieten van de omgeving.
Na 25 minuten passeren we de eerste rust en zie ik dat Runkeeper alleen de tijd telt en niet de kilometers.
Hoe dat kan...geen idee. Uit en weer aan en hij doet het weer zoals het hoort.
Over de Lingedijk, Appeldijk, pontonbrug de dijk over (erg grappig, door de blubber aan de schoenen werd het erg glad en leek het op een zeephelling op koningsdag, maar de organisatie was voorbereid en door leuningen te plaatsen lukte het om zonder kleerscheuren boven te komen) zo  zijn we al snel bij Post Kieviet op 4.9 km.
Het is er ondanks het vroege tijdstip al erg gezellig maar wij lopen nog even door.
Langs de versierde molen, door de polder, weer een boomgaard in.
Waar na 2.7 km al weer een gezellige post ligt.
Ook hier stoppen we niet maar toch vinden we die vele posten fijn....de muziek, gezelligheid, alle lof voor de organisatie.
De volgende rust is op 8.2 km bij de Notenboom in Beesd, daar gaan we even zitten voor een kop koffie en een pannekoek uit mijn tasje 
We nemen even tijd om WhatsApp en Facebook te bekijken en kletsen wat met medelopers.
Iedereen heeft er zin in en de meesten verheugen zich net als ons op Nijmegen.
Na 20 minuten lopen we weer verder, de omgeving is nog steeds prachtig en het loopt heerlijk.
Na weer zo'n 8 km is de volgende stop.
Een informele dit keer bij kennissen van Elma en WJ.
Het was de planning "even" snel iets te drinken maar een regenbui (de enige van deze dag) gooit roet in het eten, we wachten de bui af en genieten van de gastvrijheid.
Rond het middaguur breekt de zon weer door en lopen we Rumpt uit.
Eigenlijk is het tijd voor de lunch en bij post Frutera (weer zo'n gezellige) eten en drinken we wat.
19 km op de teller. Nog 5 of 6 te gaan. Vol goeie moed gaan we weer verder.
Het eerste stuk is goed te doen later worden het glibberige modderpaadjes en is het best lastig om lekker door te stappen.
Dat is niet erg. Tijd genoeg en de omgeving is prachtig, nog steeds meer dan voldoende rusten, die we overslaan.
Het plan is om bij Post Kieviet nog even te gaan zitten omdat het daar zo gezellig was.
Als we daar weer aankomen lijkt het te gaan sprikkelen en is het omdat de zo'n weg is frisjes....we lopen door.
Na die post komen er ontzettend veel lopers op de route, mensen met kinderen, buggy's en zelfs mensen met de fiets aan de hand.
Het tempo gaat er zo wel uit.
We proberen nog wat in te halen maar dat helpt ook niet echt.
Het beste is aanpassen. Meehobbelen met de massa.
Dat doen we dus maar en zo komen we om precies 14.00 aan op de veiling.
Waar een enorme rij staat om af te melden.
We drinken nog wat en vertrekken dan weer naar huis.
Het was voor mij een hele mooie, bijzonder goed georganiseerde, fijne tocht.
Lekker gelopen. Geen klachten of kwaaltjes en na afloop nog behoorlijk fit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten